perjantai 19. huhtikuuta 2013

Meripihkahuone

Päivän korvamato on J.Karjalaisen Meripihkahuone. Paitsi että mun mielestä korvamato on ihan hirveä sana! 

Korvamato tarkoittaa musiikkikappaletta tai sävelmää, joka toistuu mielessä vastoin tahtoa, pakonomaisesti ja jota on vaikeaa lakata ajattelemasta. 

Miksei voi vain sanoa, että se laulu soi päässä kookooo ajan? Minä vaan kysyn. 

Mutta nyt ei olla yhtään niissä fiiliksissä, joita halusin välittää. Ne oikeat fiilikset menee suunnilleen näin: "Beibi oon onnellinen!" :D 

J.Karjalainen teki sen taas, aivan täydellinen kesäbiisi! On muuten ollut vähän ikävä Norjassa tätä suomalaista musiikkia, jota vain suomalainen tekee, kuuntelee ja ymmärtää. Sitä fiilistä on amerikoissa ihan turha edes yrittää tavoitella ;)

Ja kesäkin muuten tulee, tulvatkin tuli jo (toivottavasti ei kenelläkään sisälle asti :/ )



8 kommenttia:

  1. mie oon tykänny j.karjalaisen vanhasta tuotannosta ja täytyypä sanoa, että nää uusimman ei sovellu miun korville ei huonostikkaan. vaikka miten yritän sieltä sitä "jotain" etsiä, niin ei..ehkäpä se vaatii vaan sen että se korvamato tarttuu minuunkin :D mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oo vielä juuri niitä muita kuullu, mutta tää "biljoona miljoona vuotta oon onnellinen" ei vaan lakkaa soimasta päässä :) Mitään järkeähän niissä sanoissa ei ole, jos niitä oikein alkaa miettimään, mutta se onkin ehkä se taika. Sitä vaan jotenkin soljuu sen biisin läpi miettimättä turhia. Mutta totta puhut, ne vanhat biisit, ne ne vasta on jotain ;)

      Poista
  2. On tuo Karjalainen vaan niin ihana laulaja, että tämmöinen mummo-ikäinenkin on aivan hurmiossa =) Minulla on jo viikon soinut korvissa "Aaaankkurinaaaaappiiiii puserostas jäi" =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Karjalaiselta löytyis melkeen joka päivälle oma biisi :D

      Poista
  3. Kun kahdeskymmenes kerta meripihkahuonetta lähti soimaan putkeen eilen, niin minäkin ehdotin vaihteeksi ankkurinappia. Ei kelvannut. Jiin vanha tuotanto on helmiä täynnä.

    Miehesi

    ps. Nyt remontoimaan sieltä haaveilemasta

    VastaaPoista
  4. Tää biisi on mullekin iskeny! Heti tulee hyvä fiilis kun lähtee soimaan radiosta. Ja sanoissahan on "järkeä" jos on nippelitietoinen niinkun mun ukkoni. Siinä on nuo jokkut ötökät jotka on jääny jumii sinne meripihkaan ja ne on siellä "onnellisii itikoita". Keisarinna Katariinan meripihkahuone oli vissii jossai Venäjällä tms ja se huone katos tms. En jaksanu kuunnella niin tarkkaa ku Serko selosti mitä siinä puhutaan. Ja vielä sieltä löyty se "tuhat kertaa tuhat vuotta" ja sitten se oli miljoona miljoona vuotta oon onnellinen... Menee idea koko biisistä jos rupee liian tarkkaa miettiin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kunnon analyysi :D tätä pitää vaan fiilistellä, eikä miettiä liikoja ;)

      Poista